Trăim într-o lume aflată în continuă schimbare, cu implicaţii adânci asupra personalităţii umane. În actul binefacerii omul are sentimentul retrăirii plenare a relaţiei cu Dumnezeu. Creştinul devine milostiv şi doreşte să-l redescopere acolo unde el se manifestă prin iubire, dăruire de sine, milostenie.
Dar iubirea, ca temelie a credinţei creştine are şi profunde implicaţii sociale, deoarece cel ce „dăruieşte” trăieşte pentru o perioadă scurtă de timp drama „aproapelui încercat”, învaţă să respecte identitatea acestuia, învaţă să preţuiască actul binefacerii.
Activitatea de voluntariat reprezintă un element esenţial al tuturor societăţilor, ea fiind reglementată şi în România din anul 2001. Faptul ca voluntariatul este de interes public fiind iniţiat în folosul altora, am considerat că este şi de datoria noastră ca educatoare, să-i învăţăm pe copii şi părinţi să identifice problemele comunităţii şi să se implice în rezolvarea lor.
SCOPUL CAMPANIEI
· Cultivarea spiritului şi valorilor voluntariatului în conştiinţa copiilor, părinţilor;
· Dezvoltarea interesului cadrelor didactice de a se implica în activităţi de voluntariat în comunitatea în care locuiesc;
· Dobândirea unui comportament responsabil fata de persoanele aflate în dificultate;
· Acordarea unor pachete ce constă în îmbrăcăminte, încaltaminte, jucării si rechizite copiilor ce se află în situații defavorizate.
OBIECTIVE SPECIFICE
· Educarea sensibilităţii copiilor prin implicarea lor în acţiuni caritabile venite în sprijinul copiilor din medii defavorizate;
· Combaterea discriminării pe motive de origine etnică, sex, religie;
· Formarea competenţelor de comunicare, implicare activa, munca în echipă;
· Cultivarea imaginaţiei, a creativităţii copiilor prin realizarea cadourilor din cadrul campaniei;
· Identificarea, monitorizarea şi intervenţia umanitară în cazuri sociale extreme;
· Popularizarea şi derularea în grădiniță, şcoală și liceu a unor campanii pentru colectarea de haine, încălţăminte, jucării, rechizite;
· Atragerea elevilor, părinţilor, profesorilor şi a comunităţii locale în această campanie umanitară.
GRUP ŢINTĂ
BENEFICIARI DIRECŢI:
· copii defavorizați din orașul Odobești conform tabelului nominal oferit de compartimentul B.A.P.A.S. al Primăriei Odobești
· familii cu situaţie financiară precară din parohia Bisericii „ Sfântul Gheorghe ” Odobești și parohia Bisericii Sf Ioan Evanghelistul
· Copii de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă “Elena Doamna” -etapa II
BENEFICIARI INDIRECŢI:
· Preşcolarii voluntari din Gradiniţa cu P.P. SMART CLUB
· Elevii voluntari din Liceul cu Program Sportiv Focșani, Colegiul Tehnic “Traian Vuia” Focșani, Colegiul Național “Alexandru Ioan Cuza” Focșani, Scoala Gimnazială “Ștefan cel Mare Focșani”, Școala Gimnazială “Duiliu Zamfirescu” Focșani , Liceul Tehnologic Odobesti, Liceul Teoretic Duiliu Zamfirescu Odobesti, Gradinita cu PP Odobesti.
· Elevii voluntari ai Asociației SMART CLUB Focșani- Centrul Educațional pentru Dezvoltare Creativă Smart Club
· cadrele didactice voluntare din unitățile școlare partenere
· familiile persoanelor nevoiaşe
· comunitatea
· societatea
DIRECŢII DE ACŢIUNE:
-Integrarea socială a copiilor aflați in situații dezavantajate
-Sensibilizarea preşcolarilor, elevilor şi a cadrelor didactice cu privire la situaţia dificilă în care se copiii sau familiile din comunitate, afectaţi de probleme de ordin material sau probleme medicale.
– Popularizarea şi derularea în grădiniță, şcoală și liceu a unor campanii pentru colectarea de haine, încălţăminte, jucării, rechizite
Initiator si organizator, Gradinita Smart Club Focsani, director prof. Andreea Ionita
Leave a Reply